pengar

Det är jävligt vidrigt hur pengar kan styra våra liv som de gör. Pappers lappar som styr och ställer vilken platts vi ska ha i samhället. Fattar ni hur vidrigt det är? Pengar betyder ALLT! Du kan få vänner pågrund av pengar+partner ( om du gifter dig eller är tillsammmans med någon som är rik )+ mat + vatten+hushåll+bostad+ ALLT! Det är vidrigt, för jävla vidrigt. Man säger att störst av allt är kärleken - fan heller. Störst av allt är pengarna - ju mer pengar du har- destu större makt för du!
Jag hatar det, för hur många vänner är inte vän med en bara för att man har pengar? jag tror det är många som utsetts för detta. Det enda du kan få gratis är väl typ när det är val och patierna bjuder på kaffe och kaka? Åhh, när någon tröttnat på sitt djur ( orkar de inte betala avlivning? ) så ger de bort djuret - vilket du skulle kunna äta och göra en pälsmössa av så klarar du vintern? Kanske ibland på maxi/coop när de bjuder barnen på BANAN, -.-

Vi lever i ett vidrigt samhälle och människor är vidriga ( iallafall de somska ha och ha hela tiden )
Därför älskar jag filmen ; in to the wild!
Rik människa som bränner upp alla pengar för att leva i vildmarken på det naturen har att ge! Underbar jävla film asså!


Förövrigt är jag förbannad, ovanligt? nej.

// Josephine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0