meningen med livet?

Meningen med livet?

Jag har fått den frågan ställd av folk jag inte känner och av folk som står mig närmast hjärtat. Jag har ställt frågan till andra och har aldrig riktigt fått nå bra svar.
Detta börjar störa mig ; Alla har väl ett sett att se meningen med livet på, ellerhur? (:

Jag ser meningen med livet som att ;
Vi föds - lever där emellan - Blir kära - händer saker - skaffar barn - gifter oss - lever livet - dör.
Nu tänker jag ställa frågan till dig som läser detta ;
Hur ser du på meningen med livet?
vad lever du för?
-Djur

-Vänner

-Nära och kära

 

Hur tänker du på detta med livets mening?

Att man föda – lever livet – dör

Eller hur tänker du?

 



Pussar Josephine

Kommentarer
Postat av: ellinor lindström(finsomfin@bdb)

Meningen med livet,

jag ser livet i två perspektiv...beroende på hur jag mår.

Ett stort perspektiv:

lev livet, du behöver inte massa onödigt, spelar ingen roll hur du ser ut..du lever för din egen skull, varför bråka?...varför kriga?...alla är människor och ska få leva lika..!



ett litet perspektiv:

bli framgångsrik..ha så mycket pengar som möjligt,

du ska vara snyggast, du har ju bara ett liv..och du ska göra det så bra du kan..

bry dig om allt,

2010-10-16 @ 13:57:21
URL: http://linorr.blogg.se/
Postat av: ellinor lindström

sv; precis! dom säger ju t.o.m ser du ut som en stjärna ÄR du en stjärna,

men det e fel fel fel fel!!!! att dom inte kan lära sig!

dom borde få ha ögonbindel..!

oh se vad dom tkr då:D

2010-10-17 @ 10:30:22
URL: http://linorr.blogg.se/
Postat av: jöy böy

meningen med livet är att leva det på så sätt som gör en lycklig. tror inte på att varje person eller ens någon person är menad till att göra något stort, att sträva efter att få sitt namn i historieböckerna kan få en att kasta bort allt som man blir lycklig av, vilket då är att kasta bort meningen med ens liv. när man inte mår bra rent psykiskt så får man komma ijåg det målet och då göra allt man kan för de ska bli bättre, med eller utan andras hjälp. det e så jag ser på det iallafall :D

2010-10-20 @ 23:17:33
URL: http://nixnejharigenblogg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0