Alla åldras

Jo man kanske skulle göra ett inlägg om skönhets operationer?
jag fattar inte varför man inte vill åldras - för det är en av de naturligaste sakerna som finns ju! Alla åldras vi och vi blir bara äldre och äldre för varje minut och dag som går ( vilket är skrämmande ) för jag tycker faktiskt det är fint att åldras för det visar teckan på mogenhet. Jag tycker det är hemskt att de flesta människor som visas på tvn ska ha gigantiska silikonbröst( även om bröst är snyggt behöver det inte va överdrivet ;) ) och ha fettsugen mage så de ser ut som en barbies kropp. Och ansikterna ser förjävliga ut, förlåt, men vissa kan knappt le för de har så otroligt mycket botox i kinderna och pannan( okej, man kan le även om man ha botox i pannan men ni fattar ;D ). Okej om du är ung och dum och kanske kommer på att fler vill ha en då man ser bra ut ( många unga gillar inte sina utseenden ) men detta visar bara att de gammla inte är kloka heller. För vilken 50+ vill se ut som en 25 åring? jo nästan alla nu för tiden känns det som. Jag tycker man ska va stolt för den man är och stå för den du är - för du är unik! det finns bara en som dig. Men det finns flera som börjar lika varandra just nu, dessa barbie kopior. Jag tror inte du blir lyckligare över att förstöra ditt ansikte, eller jo bara för stunden. Jag tycker att skönhets operationer skulle va för de som kanske har en liten aa kupa ( bh storlek ) och kanske vill ha en b kupa ska få fixa det. Men inga e-f kupor, det ser bara så fejk ut. Samma med de som har enorma öron och inte vill ha det - såklart de ska få ta bort dem eller har stora näsor. Men jag tycker även att man ska få va bekväm i sig själv- vill du operera dig - gör det. Men jag tycker det är tragiskt att man inte kan låta sig själv åldras, för ålderdom är fint - på rätt människa. Och vi alla kommer dit! Du är inte ensam i världen om att åldras.


Ha en bra kväll alla.
Och hoppas allt är bra med er i höstmörkret

Pussar Josephine!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0