Våga vara den du är !


Våga vara den du är!

En fråga jag får väldigt ofta är ; vem är du?

Jo jag är Josephine, den blonda tjejen som klär sig i förstora jeans och tröjor. Det är den människan jag är och det går inte att ändra på. När jag får den frågan känner jag det samma till den som ställer den till mig alltså ; vem är du? För jag tror inte riktigt människor har hittat sin platts i samhället. Eller så tror man inte på sig själv. I detta samhälle vi lever i idag måste du veta din platts. Annars överlever du inte. Spelar ingen roll vilken stil du är eller hur din personlighet är, våga stå för den du är. Och i det svenska samhället är vi ofta ” kopior ” av varandra. Visst kan man sno stilar av människor och plocka lite hur man vill. Inget fel med det, tycker mer bara det är mysigt att man kan få andra att påverkas av den man är. Felet är att vi trycker ner och kollar snett på de som verkligen sticker ut. Detta har jag varit med om många gånger och människor känner säkert igen sig i detta. Jag är blond rätt stora bröst och kurvigkropp, såklart jag ska framhäva mina kurvor och inte glida runt i förstora kläder. Men inte f*n bryr jag mig om vad folk tycker om det. De flesta gillar min ”stil”. Då jag va emo va jag inte okej, då kunde människor (tonåringar) ställa sig mitt på stan och skrika EMOJÄVEL! Och vuxna människor backade undan då man gick förbi. Jag menar; hallå, det är en stil, inte så att jag bär på pesten eller något. Samma när jag va i en stad i närheten av där jag bor så gled jag runt i 2 olika converse och häng på jeansen ner till knäna så kom det fram en kvinna och kallade mig pojke. Hallå, ursäkta men jag hade bröst redan då, mycket smink och åtsittande tröjor över brösten. Hon kallade mig pojken för att jag hade häng. Det med stilar tycker jag är så underbart. Det bästa som finns i livet faktiskt. Va på Arvikafestivalen iår och på festivaler är det underbart att va, för folk är verkligen sig själva! Vi borde stå för de vi är, vill du klä dig på något speciellt sätt så gör det :D tror vi lever lyckligare du faktiskt. Det som är synd är att skolor ofta inte låter folk klä sig som de vill. Det blir ofta blickar, vilket jag tycker är jätte tråkigt! Sedan är det med ”emo” stil, vad är igentligen en emo? För mig är det en stil. Då du glider runt i snelugg, åtsittande jeans, färgglada armband/hårsaker , snygga tröjor. Men nu för tiden finns det ca 10 olika ”emo” stilar. Jag har mött folk som kallar de människor som bara skär sig för emo’s… men hallå, de som skär sig har ett problem och mår nog inte bättre för att folk ställer sig och skriker TA LIVET AV DIG EMO JÄVEL. För de vet nog vad de håller på med. Samma med de som pundar, tror ni inte att de vet att de gör det eller? Ställ er då för f*n inte och skrik åt dem. Det är omoget gjort! Menmen, dit jag vill komma med detta inlägg är att jag älskar de som vågar va sig själva, oavsett stil och ras. Våga stå för den du är, oavsett om du är en i mängden, det kanske är din stil att se ut som en ”normal”svensson, trivs du i det. Kör på det! :D

PUSS Josephine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0