Utseénde

Jag fattar inte hur utseende beroende vi kan va. Vi är inte bara måna om vårat egna utseende utan även våra nära och kära. Som tjej vet jag hur det är ; man blir tippsad om en ny jätte bra mascara. Om jag ska va ärlig så bryr jag mig inte om den nya mascaran. Jag känner mig nöjd med den jag har. Det äckligaste jag vet är när man går på stan med tex en vän som är lite större än alla andra och folk vänder sig om och tittar. Samma med vänner som haft problem med självmisshandel ( skärt sig ) och har ärr över armarna och folk vänder sig om och dö kollar på dem. Tror det är många som känner igen sig i denna situation. Och det är inte bara barn som kollar utan även mycket vuxna. Jag skäms över hur folk ser ner på andra. Man kan inte hjälpa för det man är. Det bara är så! Samma med människor som kollar på folk med brännskador i ansikten och över kroppar. Det är så lågt så det finns inte, för vi vet inget om deras historier och vi ska inte kolla snett för det! Det fr inte personen i sig att må bättre. Och blickar säger mer än ord, det vet jag själv hur det är. En block kan bryta ner en tusen gånger värre än vad ord kan göra-vilket är vidrigt! Va glad över att människan med ärr, brännskador elelr vad den har överlevde. Och tryck inte ner dem! Vi tjänar inget på att skada andra människor. Det kanske känns bättre för stunden men alla människor är lika mycket värda, ingen är bättre än någon annan. Även om det känns som om man är mindre värd än alla andra ibland så är man inte det. Spelar ingen roll hur många vnner du har eller om du inte har någon vän alls, alla är vi lika mycket värda! Ta hand om de du har medans du har dem och släpp inte taget om dem. Ta dagen som den kommer och tänk inte in i framtiden eller älta saker och ting, du lever inte lyckligare för det. Vi måste lära oss leva i nuet och ta hand om oss själva. För vi kan inte rädda andra om vi inte kan ta hand om oss själva först!

Puss josephine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0