Livet - inte till för alla

Jag tror inte att livet är till för alla.
Tänk på de som bara ser en utväg-självmord. Jag tror inte att livet är tillför de som tänker eller känner så och därför borde de få dödshjälp. För det är så att alla människor inte går att rädda, vare sig man vill rädda dem eller inte. Vissa ser inte meningen med livet-någon gång. Igentligen är det jävligt hemskt att det finns människor som tänker så, unga som gammla. Men jag tycker att det är bättre att de då får dö, om det är deras största dröm istället för att de är inlåsta på psyk och mår dåligare utav det. Sedan finns det såna som går att rädda. Men för att rädda någon måste den själv vilja det och kunna säga det. Samma med de flesta missbrukare. Vill se sluta så ska de säga det själva, annars är det svårt som f*n att få de sluta. Tillbaka till det med självmord igen då; Hur hemskt tror ni inte att det är att behöva tänka hela tiden som människa på hur man ska ta sitt liv verkligen sitter och funderar ut i minsta detalj om hur det ska gå till och när det ska göras. Vissa människor märker man inte ens på hur de mår. Tänk dig själv att det är din bästa vän som just vill ta sitt liv, men bara håller tyst om det. Sedan en dag är din vän borta. Vart jag vill komma med detta är att du borde kanske tänka lite mer på dina vänner och personen som står dig nära och verkligen bry dig om dem. Inte mer än vad du bryr dig om dig själv men endå visa mer att du finns där för dem. För man kan aldrig bry sig för mycket om en människa.

(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0